22 februari 2011

Vågen åt vågen

Det blev en tredje kväll på raken med kräk men nu har vi haft två kräkfria kvällar. Vi har dragit ner på vällingkonsumtionen på eftermiddagen och kvällen och det verkar ju hjälpa.

För övrigt så var vi nere på bvc idag, det var 1-årskontroll. Frida har kämpat sig upp fint i vikt och ligger nu på 7,12kg!!! Jag gissade på att hon hade gått upp i vikt, hon har ju fått i sig så väldigt mycket mer den senaste veckan, men hur mycket är ju svårt att veta. Det blev en väldigt glad överraskning! Heja Frida, vår lilla tjockis! :)

För övrigt så har Fridas matintresse verkligen ökat sedan vi började med nattsondningen. Det märks att brist på energi är en stor bov i den minskade matlusten. Just denna vecka älskar hon frukt och vill gärna smaka på vår mat också. Välling är också gott och vi njuter fortfarande varje gång vi får ha henne i famnen och ge henne välling... Jag blir fortfarande nervös varje gång jag ska ge henne. Rädd att hon inte ska vilja ha. Och ibland vill hon inte det. Men när hon vill... då andas jag ut och bara njuter.

Fridas matintag har legat på ungefär 7-11 matskedar mat per dag och det känns väldigt bra. Dessutom tar hon välling emellanåt och får sin extra dos välling på natten. Så visst är det värt att sätta sonden och värt att gå upp mitt i natten för att ge henne ett extra mål. Helt klart värt det. :)

Vi håller tummarna att Frida håller sig frisk och är tacksamma att hon har klarat både pappans influensa och syrrans krupphosta & feber. Än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!