16 mars 2011

Alla vägar bär till...

..Rom!! På lördag, äntligen, åker vi. Fem dagar, fyra nätter. Bara maken och jag. Jag kan knappt tro att det är sant men jag tror minsann att det är det. 

Vi ska äta gott, sova mycket (vi har sagt att man fåååår gå och ta en tupplur direkt efter frukost om man så vill) och om vi orkar med ska vi turista också. Men det kommer på tredje plats. ;) Vi ska försöka att konversera om andra saker än våra barn, matintag, medicineringar och sondande. 

Jag berättade för vår bvc-sköterska att vi bokat resan och fick följande kloka svar: "Men, ni är ju fantastiska!! Det är ju precis vad ni behöver! Åh, vad skönt för er! För det är ju maken du har valt... du har ju inte valt Frida. Och både Bella och Frida ska ju flytta hemifrån så småningom men det ska vi ju hoppas att inte maken ska göra..." :) Nej minsann, det hoppas vi inte att han ska göra. Så kom ihåg det... man väljer sin livskamrat men inte sina barn :)


2 kommentarer:

  1. Åh, det låter underbart, Rom lär ju vara riktigt fint nu. Förtjänar ni verkligen. Och vad härligt att Frida hade gått upp i vikt!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser verkligen fram emot detta!!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!