31 mars 2011

Plötsligt händer det...

Nu ikväll tog Frida sina första stapplande steg på egen hand!! Först var det ett, sen två, sen tre... sen lurade jag henne till 10 och 14. Hela tiden skrattade både hon och jag så att vi var alldeles slut efter ett tag. Vilken känsla och vad glad jag är att jag fick vara med! 

Dessutom har hon för egen maskin lyckas ta sig upp i soffan, genom att dra ner en kudde som hon klev på, och hon har fått en rasande fart upp för trappan, hon har börjat klättra upp på trappstegspallen och försöker ta sig upp på Bellas matstol... och så knäckte hon koden i hur man öppnar skåpdörren på sideboarden... Jisses. Tur att Fridas pappa snart är den som är hemma. :)

Det kommer också fler och fler ord, vid rätt tillfälle. Idag stod hon bakom min matstol och tittade fram och sa "tiiiitttuuuut!" :) Flera gånger om. Och på kvällen när hon sitter i sin matsol och det smäller i ytterdörren så ropar hon i högan sky "pappa!!". Oftast har hon rätt :)

Jag vet inte om jag skrivit det men vi märker enorm (ENORM) skillnad på Fridas ork och aktivitet nu när hon får i sig så mycket som hon bör. Hon far omkring som ett jehu och sover inte alls så mycket på dagen längre. Hon har visserligen varit lite gnällig ett par dagar men vi gissar att det beror på kindtänder som verkar vara på gång. Plus förkylning. Men det är korta stunder med gnäll och tumsugning och långa stunder med liv och rörelse. Hon älskar att gå omkring med sin gåvagn. 

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar efter en sådan respons! Det låter underbart och jättejobbigt. :-) Jag tittade på mina stora krukor som står på golvet härom dagen och kom på att, just det, snart får de inte vara ifred längre. Jag vet inte hur många krukor och vaser som Alvin avverkade på sin tid. (Vi har en del fönster som går hela vägen ner till golvet. Fint, men inte alltid så praktiskt.) Hur som helst så är det värt ett helt krukmakeri och mer att en dag få se Signe krypa och stappla fram som en liten bulldozer.

    SvaraRadera
  2. Än så länge mest underbart :) Och jag tror att det blir ett lämpligt skifte av föräldraledig förälder nu när den tuffa perioden börjar ;)

    Du får börja ladda upp med fler krukor för plötsligt händer det.

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!