6 mars 2011

Tankad

Frida har ätit sämre några dagar. Dvs vi har fått truga och försöka mer och det tar på krafterna. I torsdags eftermiddag fick jag ge henne en halv flaska välling i famnen men varken på fredagen eller lördagen ville hon ha något. Och det är verkligen skitjobbigt. Minskningen av mat blir så påtaglig när hon inte vill ha välling i famnen. Saknaden efter närheten blir så stor. I stället för en mysig stund blir Frida grinig, slår bort flaskan och vill bort från famnen medan jag blir stressad och vill hålla fast henne och få i henne välling. Det funkar inte. Det vet jag ju. Men det är så svårt att släppa taget och låta henne gå. Det kostar på att ge upp.

Idag efter hennes förmiddagsvila fick jag äntligen ge henne välling i famnen igen. Hon tog inte så mycket och jag kunde knappt slappna av men jag fick i alla fall tanka upp mig på lite närhet.

Så alla ni som får ge era barn välling i famnen, och som tar det för givet... fortsätt med det men snusa lite extra på dem idag och håll dem lite extra nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!