25 april 2011

Fatta noll, kokosboll

Hm. Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar det här med när Frida går upp i vikt och när hon inte gör det... Det verkar nämligen inte riktigt bero på hur mycket hon får i sig, eller hur mycket hon får ur sig, eller hur mycket hon gör av med...

Under hösten fick hon i sig mellan 720 och 770 ml välling/dygn (netto, dvs det hon har kräkts upp räknas bort). Hon började lära sig krypa men var inte särskilt aktiv, hon sov 4-6 timmar per dag och hela nätterna. Då stod vikten STILLA.

De senaste veckorna har nettointaget varit mellan 300 och 600 ml välling/dygn. Hon är väldigt aktiv, sover 2-3 timmar per dag. Nu går hon UPP i vikt.

Det är okej att inte förstå väl?

Jag vill bara påpeka att jag låter skeptisk men jag tycker såklart att det är helt FANTASTISKT att hon går upp! Det är inte det jag menar, jag menar bara att jag fattar noll, zip, zero, nada av hur det går till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!