5 april 2011

kräkas, spy, vomera, kasta upp, lägga en pizza...

Vad du än kallar det så är det en aktivitet som händer alltför ofta här numera. Två gånger igår. Senast i morse. 

Lina får förmedla mina känslor idag: "Jag är så trött på kräks och spy och uppstötningar och uppkastningar och slem och magsaft och kladd och blött och plask och kaskader och allsköns skit!"


Fridas kräkningar har helt klart eskalerat det senaste. Jag gissar att det började med förkylningen, hostan och slemmet och att alla kräkningar fräter på matstrupe och magsäck.


Jag skulle kunna säga "om vi inte hade haft sonden så hade hon inte kräkts så här mycket" och det hade säkert varit så. Men... om vi inte hade haft sonden nu när Frida är förkyld så hade vi nog inte fått i henne så värst mycket mat ändå. Just nu vill jag egentligen inget hellre än att slita bort den där (j**la) sonden.
------------------
Sedan jag påbörjade inlägget har Frida kräkts ännu en gång. Frustration och oro i en salig röra. Till slut fick jag tag på dietisten och vi beslöt att ta bort sonden och det ska jag snart göra. Jag ska bara mata i lite vatten och medicinerna så att det är gjort. Det löser inget problem att ta bort sonden men lilla filur får i alla fall vila från kräkningarna. Vi börjar med att testa ett dygn bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!