3 april 2011

kräkdag

Igår, lördag, hade Frida en riktigt skruttig dag. Hon började med att kräkas upp frukosten. Hon har rätt jobbig hosta som säkert gör sitt till. När hon skulle eftermiddagsvila blev hon plötsligt ledsen och vi tog upp henne och då kräktes hon igen (över pappan). På kvällen kräktes hon igen, denna gång i samband med matning. Den sista gången var det riktigt jobbigt. Hon ylade och led och ulkade flera gånger. Lilla, lilla hjärtat.

Det är förmodligen hostan och slemmet som gör att hon är extra lättkräkt. I och med att hon har kräkts några gånger på kort tid så är det säkert därför det blir värre och värre för henne. Jag lurar lite på om hon har fått magsår igen för hon smackar väldigt mycket och sväljer liksom.

Imorgon ska vi in till Östra och göra undersökning av tryck och pH i matstrupe och magsäck. Jag ringde och pratade med dem och tydligen går det INTE att mata i deras sond. Det betyder att Frida kommer att ha två sonder under 24 timmar. Det konstiga är att de sa att det bästa är att ha dem i samma näsborre. Hm. Förstår inte riktigt hur det ska rymmas i den där pyttelilla hålan men jag gör som de säger. Och jag är benägen att ta tillbaka att Frida inte kommer behöva lugnande för igår när vi satte sond var det inte alls populärt.

Men visst fanns det ljuspunkter igår också. Frida slog nya rekord i antal steg. Idag har hon kräkts en gång, i sängen, men också ställt sig upp utan att hålla i sig för första gången. Som sagt - heaven and hell - på samma gång och hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!