6 maj 2011

Fina fredag

Jag har en otroligt vacker orkidé på mitt kontor och just nu lyser solen på den från en blå och lite molnig himmel. Fint. Det är grönt ute och det ryktas om att värmen ska komma tillbaka imorgon. Gillas.

Frida ville just inte ha någon gröt i morse men åt bra igår. Det verkar vara lite varannandag över det hela. Jag måste tillstå att hon är som vanligt igen. Hon är överlycklig när hon spatserar omkring, lätt bakåtlutad och med raka ben. Bedårande.

Vi lever i något slags vacuum där vi går och väntar på att få veta om det här är på riktigt. Äter hon verkligen?? Än vågar jag inte hoppas men jag njuter av nu:et. Två mornar har jag fått ge Frida gröt på morgonen och hon har varit riktigt hungrig och verkligen gapat. Fantastiskt. Jag har fortfarande inte fått ge henne välling.

Mormor & morfar kom igår och ska ta hand om kidsen ikväll när jag har en överraskning planerad för maken. Vi får se om han läser det här eller om han är ovetande tills vi träffas. :) Så jag kan inte berätta planen än men jag tror att det kommer uppskattas.

Jag är splittrad i tankar, känslor, tid, närvaro, frånvaro... jag är så överlycklig att hon äter och jag är så otroligt rädd att hon ska sluta.

Jag är så otroligt rädd att hon ska sluta äta, igen. Det är först nu jag inser det. Jag har funderat på varför jag är så splittrad, har svårt att blogga... allt borde ju vara toppen. Och det är det, förutom den där gnagande oron. Rädslan. Vad skönt att det kom ut, vad klok jag genast känner mig. Bloggen är ett bra verktyg. Den tvingar mig att tänka efter, att känna efter. Det känns faktiskt lite bättre redan nu.

Nu kan jag återgå till att längta till kvällen. :)

1 kommentar:

  1. Heja Frida! Vi håller tummarna att det faktiskt har vänt. Ha en underbar kväll, det är ni värda!!
    /Anneli

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!