3 maj 2011

lilla fightern

Idag har Frida faktiskt ätit riktigt bra! Det började med att hon åt 2 msk gröt som jag gav henne i morse och sen har det fortsatt med ett jämnt intag under dagen. Till middagen knockade hon samtliga i familjen genom att äta 5 msk (!!!) stuvade makaroner. Jag var inte där men N berättade när jag kom hem... knappt jag tror på det. :)

Men det märktes på energin att intaget varit bra...










Under kvällen reste hon sig upp själv och traskade iväg på små utflykter på egen hand flera gånger. Fortsätter det så här så kanske vi snart kan säga att hon går... dvs inte bara att hon KAN gå men att hon faktiskt gör det också. :)

Imorgon ska vi till Gastro och väga och samtala. Vi räknar med att fortsätta utan sond vad än vikten visar. Det känns som att den ändå borde vara ganska okej i och med att Frida ändå hela tiden varit okej, alltså att hon inte har dippat i energinivå så mycket som hon gjort förut. Så känns det, men vi får se imorgon. 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, underbara!

    Vad härligt att hon åt så bra igår. Jag ha så svårt att förstå hur det är och hur man kan leva på så lite mat och välling som lilla stumpan gör. Men jag hoppas nu att det är ett trendbrott så vi får läsa om flera goa matdagar!! Hejja Frida!!

    SvaraRadera
  2. Hon borde fatta att om hon äter mer så kan hon göra mer balla grejer... Som klättra upp på farliga ställen och sådant. Mne det fattar inte ens barn som är snart 5 år... så... hoppas hon äter med stuvade makaroner snart igen.
    Kram C

    SvaraRadera
  3. @Hannah: ja, jag har börjat inse att jag inte får titta för mkt på matmängderna för då blir jag nog knäpp i bollen så jag tittar på henne i stället.
    @C: Ja, ibland fattar jag ju inte själv varför jag är sur o trött ;)
    Kan meddela att hon dagen efter inte ens ville smaka på mackisarna... hm.

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!