7 juni 2011

Award - after effects

Hemma i huset igen och dags att ta itu med efterdyningarna av "awarden" :)

De där åtta sakerna om mig. Här kommer de:
  1. Jag är ganska bra på TP och På Spåret men har väldigt dålig koll på vad som händer i världen just nu. Ehec? Fotbollskval?
  2. Jag var på Ikea för ett tag sedan och ville köpa "tejp" eller något liknande för att "få ihop" några nya gardiner. Kvinnan på syavdelningen stirrade på mig länge innan hon sa "men, det är ju bara att fålla tyget". Eh..., svarade jag, jag kanske ser ut som en tjej... (Panik i blicken på sykvinnan) Alltså, jag ÄR en tjej men jag KAN INTE sy. Inte alls. Men jag kan tejpa eller limma eller stryka. :) Ingenjör.
  3. Min mamma frågade mig hur snabbt vår nya bil går och jag fick lov att, sanningsenligt, svara att jag inte kört fortare än 125 km/h. Svaret kanske hade varit det samma för tio år sedan, men inte sanningshalten. ;)
  4. Jag älskar RomCom - böcker och film. Give me Marian Keyes och Love Actually och jag spinner som en katt. (Läser väldigt mycket annat också och gillar andra filmer men om jag ska slappna av och må bra så funkar detta absolut bäst.)
  5. Älskar att hänga vid datorn. Jag fastnar ofta här och kollar bilder, läser vänners bloggar, mailar, kollar hemnet och facebook. När jag inte sitter vid datorn så surfar jag med mobilen...
  6. Jag dricker aldrig ur allting ur ett glas (förutom om det är Frozen Margaritha :). Om det tar slut måste jag hälla upp lite till, som jag sen inte dricker ur.
  7. Jag blir sur när jag är hungrig och oregerlig när jag har sovit för lite. Jag är kvällstrött, morgontrött och ibland måste jag vila middag. Zzzz.
  8. När jag tvättar händerna så måste jag även tvätta munnen.... 
Och så var det de där bloggarna också. Jag läser egentligen mest mina vänners bloggar och de är lösenordsskyddade. Men här kommer i af fem stycken utvalda.
  • Johannas blogg: Johanna är ett energiknippe, även som gravid :) Hon bloggar om stort och smått, mat och träning, jobb och fritid. Dessutom är hon den mest frekventa bloggaren jag vet. :)
  • Åsas blogg: Massor med fina foton som min fina vän Åsa har tagit. 
  • Åsas blogg: Jag har en annan kompis som heter Åsa och som också tar en massa fina foton. Hon bor just nu i Qatar med man och två fina ungar. Åsa bloggar om livet i Qatar och kompletterar med häftiga fotografier. 
  • Herr Alarik: Min kompis man som bloggar om musik, sport, livet, politik och allt däremellan. Läs gärna hans fina, men jobbiga, skildring av 3 veckor på Astrid Lindgren när deras yngsta dotter fick en hjärnblödning. Serien om det har etiketten PAL.
  • The last photograph in the world: Vet egentligen inte vem som bloggar detta men gillar fotona och bildtexterna. 
Så ni fem får denna award av mig, håll till godo :)

2 kommentarer:

  1. Vad du är SÖÖÖT, tack! :D (och fick värsta fnissattacken när jag läste din nr 8! flashback, så var det ju redan back in the good old day ju hihi ;))

    Kram!

    SvaraRadera
  2. hehe, är det sant?! :) jag trodde att det var ngt som kommit på senare år...

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!