15 juni 2011

Natrium-Kalium

Jag kommer faktiskt inte ihåg men för ett bra tag sedan, i alla fall över en månad sedan så var vi och lämnade urinprov för att kolla Fridas natrium-kalium-halt. Det var för övrigt inte det lättaste att få kisset att komma på rätt ställe vid rätt tillfälle... Det tog några försök helt enkelt. För övrigt, igen, så var det på vårt initiativ som provet skulle lämnas tack vare Ns mamma som tipsade om att låga salthalter i kroppen kan påverka aptiten... ja, ni förstår förstås åt vilket håll detta går.

Idag fick jag svar (efter att vi har tjatat om det i säkert fyra veckor, kanske mer) och naturligtvis var Fridas salthalt för låg.

Sköterskan går dock på semester nu men dr M ska få provsvaret och ska ordinera medicin som någon annan ssk ska ringa och meddela oss. Förhoppningsvis denna vecka...

Ibland känns det som att det är lite väl mycket ansvar som vilar på patienten/anhöriga. Nu kanske det här inte påverkar Frida särskilt mycket men OM det gör det.... så kommer jag naturligtvis bli överlycklig och skitförbannad. Så det så.

1 kommentar:

  1. Gött och jobbigt... Har ni kollat B12 förresten? Brist på det kan också ge kraftigt minskad aptit.

    Jag har som målsättning att ringa dig imorgon (vi vet ju hur svårt det brukar vara). Jag har oxå pratat med 34:an och har lite nyheter som jag tänkte skulle intressera dig.

    Vi hörs!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!