9 juni 2011

Nöd & lust & livet

På fredag är det vägning av liten filur. Den här gången måste (!!!!) det ha gått upp. Jag bestämmer det helt enkelt. Visserligen tar hon bara vällingen när hon sover men matmängden har ju varit bra mycket bättre den senaste veckan. Och med mina fett- & proteinrika smoothies så måste det bara gå uppåt. Det måste, måste, måste.

Det är svårt att veta vad som är tillräcklig matmängd och vad som inte är det. Det är svårt att veta om vällingen egentligen är bättre än mat eller smoothies. Det är svårt att veta om hon får i sig tillräckligt för att göra mer än bara överleva.

Men så tittar jag på henne. Ser henne när hon glatt klättrar uppför trappan på sina smala små ben. Jag ser henne när hon busar med Bella i soffan. Jag ser henne när hon förtjust ropar tiiiitt-uuu när hon drar bort handduken från sitt huvud. Jag hör henne när hon säger "hejhej" och kommer farandes när jag kommer hem från jobbet. Jag ser henne pluta med munnen för att få en hejdå-puss, precis som N, vid avskedet på morgonkvisten. Jag ser henne göra rörelser med fingrarna när hon vill att vi ska sjunga "imse vimse". Jag känner hennes små armar som kramar mig så hårt. Jag ser henne vinka och göra slängkyssar. Jag ser henne gå och hämta boken och sen peka och säga "ä? ä?" för att jag ska säga vad hon pekar på eller härma hästen.

När jag ser allt det där, känner allt det där, hör allt det där... så vet jag ju att hon mår bra, hon utvecklas och hon trivs med livet.

Det känns som att det är dags för champagne igen, på fredag kväll. En repris på i lust & nöd. Fast tvärtom, den här gången vill jag dricka den för lusten, och inte för nöden.

Så håll tummarna för vågen och Frida på fredag. Gör det. Och om du vill lämna en peppande kommentar så går det alldeles utmärkt, eller mer än så... jag skulle bli väldigt glad. :)

8 kommentarer:

  1. Håller alla tummar vi kan för ett positivt trendbrott!!!
    Kram!
    /Johan W

    SvaraRadera
  2. Heja heja heja Frida!!! (och Anna och Nicke och Bella.) På fredag gör vi vågen åt vågen.

    SvaraRadera
  3. Jag o Oscar håller alla tummar och tår om att vågen går åt rätt håll. Frida kallas ju Frida Fighter av en anledning eller hur ;-) Go Frida, go frida...stor kram!

    SvaraRadera
  4. Heja heja! Hoppas på vågen för vågen på fredag.

    KÄRLEK!

    Åsa

    SvaraRadera
  5. Allt hopp i livet från mig och Erik!

    SvaraRadera
  6. Alla hejar på er nu. Hon verkar ju må så bra med!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hejar STENHÅRT på Frida! Hon verkar vara en sån levnadsglad lite filur, ler ofta åt foton och filmer på henne... det MÅSTE verkligen ha gått uppåt nu. *håller tummarna hårt hårt*

    SvaraRadera
  8. Här är än fler tummar som hålls för positivt besked. Stor Kram!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!