22 juni 2011

Nu hejar vi på Signe

Idag blir Signe 1 år och i fredags smygstartade hennes mamma, Lina, med att minska matandet i Signes knapp - för nu jävlarimig ska den bort. Heja på Signe du med! :)

Frida har som sagt ökat vällingintaget och minskat på matintaget. De härliga smoothiesarna är inte lika lockande längre även om en mindre mängd fortfarande kan funka. Nytt på repertoaren är kokt ägg, bara vitan, och salt. Nu ikväll knaprade hon kvarnsaltskorn och hurvades av lycka. Pappa N ger henne choklad med havssalt efter lunchen och det är tydligen mycket poppis.

Jag kan inte påstå att jag tycker att Frida hade rundat på sig när hon var borta. Inte just något alls faktiskt. Men det är som sagt svårt att se. Däremot såg jag att hon fått två nya tänder, något som visade sig vara en nyhet för herrn i huset. Och det lilla håret har blivit längre och yvigare. Så visst händer det saker med en liten filur när hon är borta i nio dagar.

På måndag efter lunch är det dags för läkarbesök på 334:an. Då tänkte jag mig att Frida ska ha gått upp 210 g till och alltså väga typ 7665g. Vad tror ni om det? Vi bestämmer det va? Jag tycker det. På något sätt är jag tyvärr inte lika hoppfull den här gången. Som vanligt så vet jag inte. Vi får se. En dag i taget.

Midsommar ska vi fira med sysslingar och pysslingar i närheten av en sjö. Det blir fint som snus det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!