19 juni 2011

Tiden

Sådärja!! Nu får familjen gärna komma hem igen. Kramar utlovas, många och långa. Och pussar förstås, på kinden, på munnen, på magen... och överallt. Det kan också hända att jag måste kittla i alla fall den äldsta av de två yngsta. Och möjligtvis munprutta den yngsta av de tre lite i halsvecket.

Veckan har försvunnit i konferenser och jobbresor men igår kväll och hela dagen idag har jag suttit klistrad vid datorn. Jag har kämpat mig blå för att bli klar med min kurs i digital bildbehandling som jag läser på distans. Jag har sett åtminstone 7 timmar film om photoshop... Alla uppgifter är inlämnade men jag ska klara ett test också.

Imorgon ska jag handla mat, träna och även hinna med att längta ordentligt. På måndag kl 11:15 ska jag stå redo vid stationen och hämta upp mina stora och små kärlekar.

För Fridas del så ringde de från 334:an och meddelade att vi skulle salta maten så det gör maken för fullt. Och Frida verkar gilla det, vilket också är ett tecken på att det är brist. För övrigt så meddelar mannen att Fridas vällingkonsumtion har ökat igen men att hon fortsätter att äta bra.

Nu går ögona i kors och jag ska bums i säng.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!