10 juni 2011

Vi & De

Tack för hejarropen i förra inlägget! Det betyder jättemycket! :)

Vi har just varit på Östra och vågen visade på 7455g, dvs 210g upp! ÄNTLIGEN!!!

Det var otroligt skönt att magkänslan var rätt. Det har känts som att hon har ätit mycket bättre, även om mängden välling har minskat. Jag kände att om hon hade gått ner i vikt så skulle jag bli väldigt uppgiven och verkligen inte veta hur vi skulle fixa det. MEN nu behöver jag ju inte fundera på det. Tycker jag. Tycker vi.

Däremot var sköterskan inte alls så nöjd. Visst tyckte hon att det var bra att Frida hade gått upp i vikt men hon tyckte också att ökningen var för liten och för kortsiktig. Ökningen, även om vi tyckte att 210g är mycket, är fortfarande för liten vilket gör att hon fortfarnade dippar från sin egen kurva. Hon ligger nu på -3,5kurvor under normala. Sköterskan pratade även om att det var troligt att vi måste börja nattsonda. Men det vill jag inte tänka på än, vill knappt skriva det.

Vad gäller att vi såg ökning för kortsiktigt förklarade hon genom att Frida ligger ännu längre ner på kurvan nu än vad hon gjorde vid förra vägningen, ett år, 6 månader, och så vidare. Hon måste börja vinkla upp sin egen kurva och minska avvikelsen till den närmaste kurvan. Lite svårt att förklara men det är bara att hojta om jag ska förklara på något annat sätt.

Dessutom tyckte sköterskan att Frida växer för lite på längden också. Vilket ju är fallet, just nu växer hon inte alls på längden. Vilket är väldigt klimatsmart i och med att vi inte behöver köpa några nya kläder. ;)

Samtidigt så känner JAG att det här var en vändpunkt. Nu har vi varit nere på botten och vänt. Vi kämpar oss uppåt, uppåt. Det går långsamt i början men vi behöver bara lite knuffar i rätt riktning. Det ska nog gå. Vi har drygt två veckor på oss igen nu. På måndagen efter midsommar ska vi tillbaka till Östra och få träffa läkaren. Då ska vi få resultat på scint-undersökningen samt planer för framtiden.

Man kan väl sammanfattningsvis säga att: VI tror på Frida, även om inte DE gör det. Jag gissar att ni också tror på Frida. :)

5 kommentarer:

  1. SÅKLART att vi tror på Frida!! Lilla fina fightern. Heja :)

    SvaraRadera
  2. Absolut, det är klart att vi tror på Frida, hon är ju en fighter!

    Jag hittade f.ö hit när jag googlade på barn som inte vill äta, jag har en son som är 14 månader och som i perioder bara levt på välling och som är en liten pojke. Vi har inte varit i närheten av er resa och nu har han äntligen börjat äta, men jag tittar ändå in här och hoppas varje gång att det ska komma inlägg som detta!

    SvaraRadera
  3. Sofia, tack för kommentar! Roligt med okända läsare ju! Vad skönt att ert barn har börjat äta bättre, jag hoppas att det håller i sig. Tack för att du hejar på Frida!
    Joho & C: tack för era kommentarer också, och för att ni hejar!!! :)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!