3 juli 2011

ditt & datt

Frida börjar tjocka på sig! Jo, det är sant! Jag tycker mig minsann ana lite mera hud på mage och lår! Tänk vad en släng välling kan göra!  :) På fredag är det dags för vägning och för en gångs skull är jag inte orolig.

Matintaget har fortfarande varit mindre bra men hon har ofta ätit hyfsad frukost och kvällsmat. Vi har inte kommit igång riktigt än med picknickandet utan ska samla tips och information denna vecka. På fredag börjar semestern och då även picknicken. Så ni som vill komma med tips på bra plockmat - gör gärna det!!

Förresten, vilken helg det har varit! Det har varit mycket kvalitetstid med både bus & filur, och herrN. Igår kväll satt vi ute på altanen och njöt hur länge som helst. Vi var inte ensamma om att göra det förstås. Nu ikväll har jag varit ute på kut med en väninna och vi avslutade rundan med ett dopp i sjön. Vardagslyx de luxe.

Den tunga måndagen har lättat lite. Än är det inte kört, än finns hoppet. Trots sämre matintag än på länge. Konstigt nog känns det hoppfullt. Kan det vara picknick-planen? Semestern? Medelhavsklimatet? Jag vet inte, men det spelar ingen roll... jag njuter så länge det varar. :)

På tisdag är det dags för ultraljud av litet filurhjärta. Två månader går fort.

4 kommentarer:

  1. Jag hejar på Frida, och er! Picknick-tips... hm... att det är roligare att äta saker med tandpetare, på pinne eller med liten flagga i, om man inte är för liten. En fråga bara, är Frida Ikano-banken-bebisen? Väldigt lika annars.

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Jag var såklart tvungen att gå in och kolla ikano-banken-bebisen :) Näpp, det är inte Frida men jag håller verkligen med om likheten! Ögonen!
    Pinne - det låter bra, det ska testas!
    Tack för det och påhejningarna!!

    SvaraRadera
  3. Små smörgåsar uttrycka i pepparkaksformar, ostkuber...

    Kramar i massor till er som kämpar så. Kram ÅSA

    SvaraRadera
  4. Tack Åsa! :) det ska bli mer pill för föräldrarna så att det blir mer plock för filuren! kraaaam!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!