5 augusti 2011

Frustration och skrubbsår

Jag kan inte riktigt påstå att starten med Grazandet har varit helt smärtfritt. Eller start och start... Hur som helst, idag skickade vi en video till dem som maken spelade in igår kväll. Filmen visar Frida som äter fisksoppa och choklad, så att de ser att hon kan äta även om det inte blir så stora mängder. För övrigt skickade vi in filmen på eget bevåg för vi visste att Signe gjort det. Anyways. Efter någon timme fick vi svar: "Well, that looks great! What's the problem?". Eh... "still that she doesn't eat enough". Motfråga från Graz: "HOW and WHO defines FOR YOU what is enough and what not?" Eh. I do, and doctors. Typ. 

Gah. Jag blir provocerad ju. Jag vill ju bara ha hjälp. Gärna en lista med saker jag ska göra. Som jag kan bocka av. Jag vill inte stå till svars för mitt föräldraskap, beslut som jag fattat eller åsikter jag trott varit riktiga för att de kom från en läkare. Jag vill inte veta att jag är nojig. Jag vill ju bara ha hjälp. 

Men jag fattar lite också. Jag förstår att de vill att jag ska fatta att jag måste släppa på kontrollen. Jag förstår att det inte är jag som kan bestämma att Frida äter tillräckligt. Det kan bara Frida göra. Jag fattar det. Jag är ju klok som en bok för sjuttsingen. 

Det är skitjobbigt att granska sig själv utifrån. Ju. Jag känner att jag intar en försvarsposition och det är ju inte det optimala. Det optimala är att förstå att de bara vill Fridas bästa. Och att jag tåls att granskas för Fridas skull. Jag vill bara att de ska förstå att jag tycker att Frida är världens bästa unge men att hon äter för lite för att växa och frodas. Det kanske inte tycks så svårt att få dem att förstå det, men just nu känns det så. Jag känner mig lite missförstådd får jag erkänna. 

Nu väntar vi på svar på vårt svar om vem som bestämmer om Frida äter tillräckligt eller inte. Och sen hoppas vi på instruktioner. Gaaaaaaaaaah. 

För övrigt så har Frida fått sitt första skrubbsår. 
All peppning tas tacksamt emot. Jag går ut med håven en sväng...

5 kommentarer:

  1. Förstod de att det var ALLT hon åt? De kanske trodde att det bara var en videosnutt?

    Jag förstår att du blir provocerad och jag tycker du har rätt. Det är inte Frida som kan bestämma hur mycket hon ska äta. Hon är ett barn och behöver hjälp.

    Jag hoppas ni snart får några fiffiga tips och trix och att matsuget ökar för Frida.

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Jag skickar massor av peppning. Massor av kramar o styrka.
    Graz kan väl inte tycka att Fridas matintag är tillräckligt. De har ju fått lista på dagsintag antar jag och sagt att de vill o kan hjälpa er.
    Jag hoppas ni får tips snart som hjälper Frida att äta mer så hon växer o inte behöver nattsondas.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. @Veronica - jag tror poletten föll ner när vi skickade in protokollet för dagsintaget...

    @Åsa- När de väl hade läst igenom protokollet så fattade de visst lite bättre...

    Tack för kommentarerna tjejer!! I like it! :)

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det är helvetiskt svårt att ha tålamod just nu -särskilt som ni har haft det ända sen i November. Men tänk på Graz statistik -140/142! Det här kommer gå bra!

    SvaraRadera
  5. @M: japp, svårt med tålamodet... bra med fokus på 140/142 :)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!