5 augusti 2011

Tillväxt och förtroende

Nu så! Nu har vi rett ut saker och ting med Graz och vi har fått våra första instruktioner. I natt minskar vi vällingmängden med 80 ml till 240 ml.

Natten till idag klantade jag till det på något vis så att kopplingen mellan sonden och pumpslangen lossnade. Det medförde att all välling pumpades ut i sängen i stället för ner i filurens mage. Frida sa inte ett knyst men var väldigt blöt när jag gick upp vid 4 för att stänga av pumpen... Det blev byte av lakan och pyjamas men som tur var somnade vi om bums båda två. :)

Jag tror förresten att jag har glömt skriva att maken var och vägde Frida i onsdags. Hon hade gått upp ytterligare och ligger nu på 8245g. Det är fantastiskt skönt. Det är också bra att veta att det räcker med ungefär 500 kalorier/dygn (dvs 500 ml supervälling) för att hon ska gå upp i vikt. Jag börjar också förstå varför hon kräktes hela tiden i höstas när vi försökte fylla henne med 700-800 ml/dygn...

Efter samtal till 334:an och kopplande hit och dit till olika kompetenta människor på Östra fick vi äntligen idag en elektronisk (dvs inscannad) kopia på Fridas tillväxtkurvor. Den har skickats till Graz.

Det är intressant att se att vi med hjälp av sonden ändå bara kommer upp till 3:e kurvan, och inte mycket mer än så. Läkaren på Graz sa att vi skulle se till och få ordning på det. I like that! :)
Det känns betydligt hoppfullare idag och jag känner mer förtroende för läkaren i Graz... Det pendlar som sagt det här. Och fort går det. Hopp och förtvivlan, hej och hå. Men nu så, för sjuttifjärde gången, nu kör vi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!