11 september 2011

Dagis

Det är skralt med inläggen men jag har varit ute på roligheter. Kom nyss hem efter en helg i Ottsjö, en by som ligger ganska nära Åre. Det har varit magnifikt bröllop och jag har även hunnit med en liten fjälltur med vidunderlig utsikt.
Jag lämnade man och barn hemma men enligt rapporten har det gått bra med ätandet. Första inskolningsveckan har också gått finemang och Frida åt lunch på dagis i fredags. Hon åt. Lunch. De hade rätt.

Det här med dagis. Det är så stort. Om en vecka ska hon börja. Det har varit så många om. Jag fick veta att en kompis nyfödda barn åkt in akut häromdagen och nu ligger nyopererad på BIVA med hjärt- och lungmaskin kopplad. Det är klart jag blir berörd och får klump i magen. Jag vill inte att någon mer ska behöva vara med om det. Jag skrev ett sms till familjen där jag berättade att Frida hade fått komma hem ungefär en vecka efter att de dragit ur respiratorn och att hon nu skulle börja på dagis. Dagis. Först då fattade jag att det faktiskt är sant. Frida ska börja på dagis.

När Frida låg där i respiratorn så såg vi ju år framför oss på sjukhus, om hon överlevde... Inget dagis i sikte. När hon sen växte och blev större tänkte vi att det är klart att hon ska gå på dagis... OM hon orkar. OM. Vi får se hur det blir med operationer och så. OM. Under våren har det känts fortsatt osäkert men vi tackade ja till platsen och sa OM det funkar med maten. OM vi får en extra resurs. OM hon orkar med.

Och nu är vi här och det är klart att hon ska börja på dagis! Som alla andra vanliga barn.

3 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles tårögd. Filuren har blivit stor alltså, och börjat på dagis...och äter lunch! Stort! Massor av kramar

    SvaraRadera
  2. Åh! Blir rysig över hela kroppen... fina lilla STORA Frida! Såklart hon ska gå på dagis. Och såklart hon äter lunch! :)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!