26 september 2011

Dubbeltumme.

Imorgon, tisdagen den 27 september, klockan 10. Då smäller det. Då är det vägning på avdelning 334 på Drottning Silvias barn & ungdomssjukhus. Vägning av Frida Fighter Filur. Då... jag skulle vilja skriva... "då sker något livsavgörande" men jag inser/hoppas att det inte är så, vad än vågen visar.

Visar den inte tillräckligt upp så får vi göra det bästa av vad vi har. Vi har bett om "second opinion" och det kommer vi ju såklart att driva hårdare om vågen visar för lite.

Visar den på 8030g så känner jag mig ändå inte helt lugn förrän vi har pratat med doktorn. Jag har, tyvärr, en känsla av att hon kan ändra sig. Plötsligt höja målet.

För att höja stressnivån så har filuren inte ätit något nämnvärt på dagis idag. Som tur var tog hon en rejäl frukostvälling och en liten eftermiddagsvälling. Middag ville hon inte heller ha men efterrätt tog hon glatt emot, 1 msk nutella. Vi hoppas på en ordentlig nattavälling, morgonvälling och mellisvälling... :)

Efter vägningen ska vi ner till Hjärtmottagningen för att göra ultraljud på hjärtat. Det är fullt upp med dramatik imorgon.

Nu ber jag på mina bara knän till allt som går att be till att vi ska få godkänt på Fridas vikt, att vi ska få fortsätta ha vårt vanliga barn och förstås att hjärtat ser fortsatt stabilt ut. Hjälp till att heja, hoppas, be och önska på alla sätt ni kommer på. Imorgon gäller det. Jag undrar om jag kan sova i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!