27 september 2011

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Vi klarade det! Frida klarade det! Vågen funderade och låg mellan 7,995 till 8,150 - vi höll andan. När Frida satt still en sekund stannade vågen på 8,055kg. Just då kom sköterskan in och fick se miraklet. Vi klarade målet. Med 25g på rätt sida och en 100g kissblöja bredvid. Jag blev så lättad att jag började gråta...

Läkaren var inte med idag, hon opererade. Säkert något stackars barn som får en knapp inopererad... Näe, det var inte alls rättvist sagt. Det finns väldigt många barn som behöver knappen. Men inte Frida. Vi fick två veckor till på oss, de tar vi med glädje.

Kan meddela att jag på vägen in till sjukhuset fick smärre panik så när Frida somnade i bilstolen försökte jag mata henne. Hon ville inte, spottade ut flaskan... men ändå försökte jag igen och igen och igen... Så lågt sjönk jag, så stor var paniken.

Nu är jag mest tom. Ska snart samla kraft för att orka två veckor till men nu måste jag samla mig lite.

PS. Hjärtat såg fint ut också. Något låg syremättnad (93%) men det kan bero på att hon hade krupp i torsdags. Tre månader till nästa besök och hjärtläkaren var inte orolig för tillväxten. Vi älskar alla våra hjärtläkare.


8 kommentarer:

  1. Så roligt! Fantastiskt!
    För att spä på glädjen kan jag härmed meddela att Benjamins kurva efter veckans vägning idag har vänt. Idag vägde han 7660, lika mycket som för två veckor sedan och bara 200 gram mindre än när vi tog bort sonden.... Underbara skitungar! Tack för att jag fick dela med mig. Delad glädje är dubbel glädje! Ha en fortsatt underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Svea & Viktoria27 september 2011 13:04

    Helt fantastiskt, vi har följt "Er" sista tiden och idag tänkte jag mer på Fridan än på att jobba?! När vi läste att nappflaskan blivit storlek STOR så anade vi framgång och äntligen!
    Njut nu och ha kvar lyckan hela denna dag. Puss & Kram till Fridan och hennes starka/tappra/envisa/UNDERBARA föräldrar och att inte förglömma fina storasyster!
    Kram från oss vid Oxbergslandsväg....

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaaa! Ett steg till på framgångsstegen. Sakta men säkert... Jag är så glad att det gick vägen idag!

    SvaraRadera
  4. Jippie!! Glömde ju alldeles bort att fråga hur det gått när vi sågs.....

    SvaraRadera
  5. JajajajajaJA! Jag blir alldeles tårögd av lycka. Heja ni helt underbara!

    SvaraRadera
  6. Pratade med Herrn idag och fick beskedet den vägen. Grymt ql med trendbrott!!!! Kämpa på alla Grahnar, vi är många som tänker på er!/Björn

    SvaraRadera
  7. Blir så glad att jag är alldeles RÖRD. FANTASTISKT att läsa!!!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!