19 september 2011

Tröttheten

Jag var hos optikern i förra veckan och fick veta att jag behöver glasögon. Och jag behöver tydligen ha dem hela tiden. "Nu kommer du att bli mycket piggare och slippa huvudvärk!" sa optikern. Vad skönt, tänkte jag. För jag har varit väldigt trött på sistone. Inte så konstigt med tanke på bergodalbanan som kallas livet.

I fredags var jag och skulle lämna blod. Fick inte göra det i våras för att jag hade för lågt blodvärde. Fick inte göra det i fredags, för jag hade ännu lägre blodvärde. "Jag gissar att du har varit ganska trött och kanske haft lite huvudvärk" sa sköterskan. Ah, tänkte jag, det är därför jag faktiskt har varit så in i bängen trött.

Fattar ni hur pigg jag kommer vara om ett par veckor när jag både har fått glasögon och börjat äta järntabletter?! Shit, vad jag längtar! :)

I övrigt så skjutsade jag ner Bella bus till morföräldrarna i Skåne för att hon ska få en veckas uppmärksamhet. Båda föräldrarna här hemma har nämligen tankarna på annat håll. Lilla tåliga, älskade lilla bus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!