12 oktober 2011

+ - =

+ Idag var febern borta igen så imorgon gör vi ett nytt försök med dagis.

- Jag var nere till bvc och vägde Frida idag. Vågen visade 8,04kg, dvs 15g ner sen sist. Pytteliten skillnad men åt fel håll. Vi hade behövt en stor ökning, som ni vet. Så nu får lilla filuren göra ett ryck igen för just nu går det inte åt rätt håll, varken på vågen eller i känslan.

= Jag vet inte vad jag ska tro och jag vet inte vad jag ska göra. Om jag skulle råda någon annan i samma situation skulle jag förmodligen säga till personen att ta ett steg tillbaka, att sluta försöka så mycket. Men det går liksom inte när doktorn flåsar över axeln och muttrar "Frida måste gå upp i vikt, annars sätter vi knapp."

3 kommentarer:

  1. Blir bra att ses snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Skickar styrkekramar till er! Hoppas Filuren får ökad aptit nu när febern är borta och dagis startar igen! Jag vet hur det är att räkna små gram, så fruktansvärt frustrerande. Men det kan ha varit en kiss extra i blöjan...annars hade det kanske visat plus. (Försöker som du kanske märker hitta anledningar till nedgången för att vända trenden) Tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  3. Lisa - ja, blir bra.

    Camilla - jag vägde förstås blöjan också men tyvärr inget nämnvärt i den... men tack för försöket att hitta anledningar :)

    Kram!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!