19 oktober 2011

Dagen i bilder

PappaN ser avslappnad ut men inuti är det oro. 

Nu är det kalla fingrar, ytlig andning, muntorrhet...

Frida känner av stämningen och är lugnet själv. 

Hello... 8,150 - 8,180

8,200kg!!! chock - lättnad - förvåning 

Sköterskan mätte först till samma längd som för en månad sedan. Jag bad henne dra lite mer i Frida och vi lyckades öka längden med 2 mm..., till 77,7cm. 

Huvudomfånget visade på 44,5cm.  

Lättad. Kramad. 

 Medan vi går för att prata med sköterska och dietist får filuren busa runt lite. Jag kommer (förmodligen) tillbaka till samtalet men kontentan var att Fridas huvud är för litet (alltid är det något...) och nästa vägning blir 14 november. Läkaren var inte med. Bra. Skönt. 

Ultraljud på njuren. Frida är lugn och suger på tummen. Högra njuren är full av blåsor (mittenbilden) medan den vänstra njuren är helt normal (nedre bilden). Inga nyheter. Vi får vänta några dagar på resultatet, det ska mätas och jämföras men läkaren tyckte att det såg bra ut. 

Ibland är det jobbigt. Tur att bästa pappaN finns då. 

Jag klarade det!! Jag vet att ni tvivlade på mig, men jag klarade det! Jag kan äta, jag är inte rädd...

9 kommentarer:

  1. Vad härligt. En bra dag för små tjejer det här.

    SvaraRadera
  2. Vilken lättnad! ...och som alltid lika fina bilder -känns nästan som om man fick vara med på sjukhusbesöket.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på underbar busunge! KRAM :)

    SvaraRadera
  4. Alltså eran lilla sötisungen är ju så nedrans söt! Söt är hon! :D

    SvaraRadera
  5. Go Frida (på engelska)! Myspysungen är söööööt!

    SvaraRadera
  6. Ni är så grymma som fortsätter kämpa.
    Fällde en liten glädjetår på jobbet, igen ;=)
    Heja Frida!

    SvaraRadera
  7. Den anomyma är jag Helén S, bloggen gillande inte min e-mail adress.

    SvaraRadera
  8. Ja, hon är inte så pjåkig den där lillsnurpan. :) Kul att bildserien uppskattades också!!
    Kram!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!