3 oktober 2011

Klumpen.

Då och då kommer den där klumpen i magen. Till exempel när jag tänker på nästa veckas besök på gastro. Det är snart två månader sedan vi slutade sonda. Precis då övertalade dr M oss att sluta förra gången, och vi fick börja nattsonda i stället. Trots att Frida börjat gå upp i vikt. Anledningen då var att Frida inte kommit upp i vikten hon hade innan vi började försöket, två månader tidigare.

Nu väger Frida 8,055kg, när vi började med Graz vägde hon 8,245kg. Det är två månader sen och klumpen gör sig påmind.

Fridas vällingkonsumtion har minskat. Från 130-200 ml till 70-120 ml. Dagsintaget ligger också lägre än i förra veckan. Allt för spänningen.

Vi har vabbat för feber, snor och hosta idag. Ingen aptithöjare. Nyss var hon så trött att hon somnade i min famn. Ingen aptithöjare det heller. Vi hoppas på en ostörd natt, utan hosta och täppt näsa. Vi hoppas på en frisk och hungrig filur imorgon.

Det går upp och det går ner. Nu väntar vi på upp.

Vår läkare i Graz, dr MDS, är å sin sida så otroligt positiv och allt är så väldigt fantastiskt. Det är till och med så fantastiskt bra att hon vill stänga vårt ärende. Två gånger har hon velat göra det, förra gången var för en månad sedan. Båda gångerna har vi fått panik och, utan större problem, fått henne att låta vårt ärende fortsätta att vara aktivt. Vi vill ha en stadig viktuppgång och vi vill ha godkänt från dr M innan vi känner att vi kan släppa Graz. Jag tror att jag i det senaste mailet lyckades förklara hur traumatiserade vi är så dr MDS bad tusen gånger om ursäkt och vi får fortsatt stöd.

Och mitt emellan de här två ytterligheterna står vi.


3 kommentarer:

  1. Anna, jag önskar att ni slapp klumpen. Jag tänker upp, upp, upp! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag FÖRSTÅR att klumpen kommer!! konstigt vore det ju annars... men det är skönt att höra att ni tar er tid/ork att fira med god mat och champagne emellanåt!

    ...och jag tror på Frida. Graz verkar ändå VARA er metod. Det FUNKAR!! (bara att få läkarna på Sahlgrenska att acceptera)

    SvaraRadera
  3. Fina flickor - tack för positiv energi och förståelse. :)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!