14 november 2011

Dagen i ord

Dagen började med en filur som slurpade en halv flaska välling och sen även vill mumsa lite ägg & kaviar. En väldigt bra start!

Men...

7:25 hörs bluurp, bluuuuuuurp, huäääh-huäääh, floosh. Typ så lät det. Frida kräktes. Två små, två stora. What??? Det var verkligen en flashback, en obehaglig sådan. Jag sa någon gång under någon av kräkperioderna att "när Frida har slutat kräkas, då ska jag köpa nya tofflor"... Det har jag inte gjort men i veckan sa jag till mannen att "om Frida klarar vikten på måndag, då kan jag nog köpa nya tofflor." Hehe. Nu MÅSTE jag köpa nya, för idag blev de helt nedkräkta. Jag fattar inte hur jag har klarat dem (med bara lite stänk ;) de 768 tidigare gångerna.

Hur som helst. Frida var lite ynklig i några minuter men mitt i duschandet piggnade hon till och blev sig själv igen. Jag ringde 334:an och rådgjorde med dem hur vi skulle göra. Vi kom fram till att eftersom Frida bara kräktes en sekvens och sen blev som vanligt så var det nog inte kräksjukan och vi kunde komma in.

Tur var ju det! Både att det inte (än så länge i af) var kräksjukan och att vi fick komma in. Så att vi fick komma därifrån igen. Med två månaders frist!! Jag frågade om vi behövde komma in innan jul men de sa att det nog gick bra ändå, fast det var bra om jag gick ner och vägde på bvc emellanåt. I mitten av januari blir det nästa gång. Vi skulle ta det samtidigt som ultraljudsundersökningen av lilla hjärtat.

Dessutom måste jag faktiskt säga att både dietisten och sköterskan var försiktigt positiva och lättade. När vi gick ut hörde jag sköterskan säga till dietisten "men det var väl skönt att det har gått så bra"...

Läkaren? Näe, hon var inte där idag heller. Tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!