23 november 2011

systrar

Jo, jag måste ju även berätta att vi, maken och jag, hade en barnfri helg. Klockan 7:45 i lördags morse åkte vi hemifrån, återkom vid 13-tiden på söndagen. Det var makens jobb som bjöd på galej i de småländska skogarna. Det blev föreläsningar (bäst var Göran Adlén om trender) och aktiviteter (bland annat fyra varv på elljusspåret) samt fantastiska måltider (älgfilé...) med tillhörande drycker. Fantastiskt härligt.

Bästa lillasystern var barnvakt. Det gick galant. Det blev till och med en tur till Liseberg med bergådalbanor och popcorn. Frida åt inte så mycket mat men höjde vällingdosen i stället. Vi sov hela natten och njöt av det, medan mostern gick upp i sömnen och matade välling. Det var så skönt att det gick att vara borta, att Frida funkar ändå. Behöver jag berätta hur fantastiskt det är att ha en syster som ställer upp och åker 66 mil för att vara barnvakt? Som dessutom hävdar att hon tycker att det är roligt (om än liiiite tröttande)... Det är helt otroligt fantastiskt faktiskt. Så bra hoppas jag att Frida & Bella får det när de blir stora också. Stor kram till liten syster. Tack!!

Ikväll ska jag få hänga med min storasyster. Det är inte fy skam det heller :)

2 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden! *kram*
    Jag gör det gärna igen!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!