3 november 2011

Uppåt framåt

Glad!! Väldigt glad!
Jag var på bvc nu ikväll och vägde den lilla filuren. Ni vet, den där lilla tjocka saken med de fylliga armarna, runda kinderna och knubbiga låren. Hon. Ungen. Frida.

Glatt struttade hon in till M och hjälpte till att få av sig kläderna. Snackandes och skrattandes sattes hon på vågen. Jag höll andan, som vanligt. Andades ut. Vågen visade 8,320kg. Eller, åttatusentrehundratjugo gram.

Den 20 oktober vägde Frida 8,16kg. Den 12 oktober vägde hon 8,04kg. Det betyder att hon har gått upp 280g på tre veckor. Det, i sin tur, betyder att hon har gått upp nästan 100g/vecka... och det, mina vänner... är inget annat än ett mirakel. Ett mirakel. Så enkelt är det.

För första gången, på länge, går dessutom kurvan uppåt. Viktökningen är alltså större än för normala 21-månadersungar. Det ni. Hej då -4-kurvan! Nu siktar vi på -3-kurvan! Ett steg i taget.

Dessutom, igen, så har hon äntligen passerat startvikten. Den 3 augusti vägde Frida 8,245kg. Det tog tre månader att ta igen tappad vikt. Tre månader att komma i kapp, och förbi!

Måtte Frida hålla sig frisk. Måtte aptiten hålla i sig. Måtte vi hålla ihop till den 14 november. Klumpen finns där men idag knuffar jag bort den, tänker på allt som är fantastiskt. Frida har gått upp i vikt. Hon äter. På dagis är de chockade över vändningen. De har till och med vågat börja uppfostra henne och säga ifrån vid matbordet. :) Jag firar med att baka kladdkaka och banankaka. Imorgon kommer Lina & Signe på besök. Då ska vi jämföra våra tjocka barn, truga i dem kakor som de inte vill ha, och sen äta upp allt själva. Det ser jag fram emot. :)

11 kommentarer:

  1. Mysiga ni! Tjockisar unite!

    SvaraRadera
  2. Bra, bra och bra. Från vikten till kakorna - BRA!

    SvaraRadera
  3. Mysigt att hon ville klä av sig själv. De börjar få koll på rutinerna nu de små... Att baka&äta måste vara den bästa sysselsättningen i november!

    SvaraRadera
  4. Hurra och halleluja!
    På lördag kör vi igång med Graz på riktigt... Skitskraj faktiskt men med både Signe och Frida i bakhuvudet ska jag försöka hålla modet uppe.
    Hälsa Lina!

    SvaraRadera
  5. Suuuperkul! Medglädje, ren och skär medglädje. Stoor kram!

    SvaraRadera
  6. :) jag blir sååååå glaaaaaaaaaaaaad för alla hejarropen! Bara så ni vet!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!