10 december 2011

Andra sidan är ni klara?

Det går bra nu. Frida moffar som aldrig förr. Ikväll åt hon mer middag än Bella, hon åt till och med upp skruvmakaronerna från Bellas tallrik. En halvtimme efter middagen ville hon ha välling.

Hela veckan har varit ett skolexempel på hur bra det kan vara. Frida har ätit bra på förskolan, hon har glatt mumsat i sig middagen med efterföljande frukt. Ibland har hon vaknat vid 22 och velat ha välling. Ikväll kunde hon inte somna. Jag tog ner henne och hon rusade fram till sin låda och tog fram en nötcréme. Neeeej, sa jag. Frida la tillbaka nötcrémen. Vill du ha välling? Huvudskakningar. Frida tar fram nötcrémen. Okej då. Hon mumsar glatt i sig två stycken, sen säger jag stopp. (Hon hade ätit två stycken tidigare på dagen...) Då tittar hon på mig en stund, med huvudet på sned och säger till slut "banan?". Hon glufsar glatt i sig nästan hela bananen.

Det känns verkligen som att vi är på andra sidan nu. Jag gillar den här sidan. Jag tänker stanna här.

10 kommentarer:

  1. Så oerhört skönt att det har vänt och vilken otroligt trevlig kontrast mot tidigare! Men vad ska vi göra med all nötcreme som är inköpt till nyårsafton? :-)

    SvaraRadera
  2. Det är så underbart att läsa att ni är på andra sidan. Vi som är kvar på the dark (knapp)side är väldigt redo att byta sida. Er sida ser bättre ut.

    Duktiga Frida. Duktiga Bella. Duktiga Frida och Bellas föräldrar.

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad så glad så glad. Och lite avundsjuk. En sådan fantastisk matlust har vi nog aldrig upplevt, men alltså, det funkar ju ändå, men det hade ju varit kul med lite moffande också. (Och då pratar jag inte mamma utan liten dotter. :-))

    SvaraRadera
  4. Åh vad glad jag blir:)
    Stor kram och fortsätt kämpa!

    SvaraRadera
  5. Också glad och avundsjuk!!!

    SvaraRadera
  6. Så underbart, så fantastiskt! Ni är fantastiska! Vilken julklapp, en varm, god, matglad jul till er.

    SvaraRadera
  7. Jättehärligt!! Blir så glad!!!

    SvaraRadera
  8. Begreppet 'moffa' har fått ett nytt ansikte:-) Kram!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!