27 januari 2012

Det sista

Jag sitter på jobbet och ska fixa det sista inför slutet... På tisdag är det, förutom min födelsedag, även min sista dag på det mest fantastiska jobb man kan tänka sig. Fantastiskt på alla sätt förutom att det just nu råder total omorganisation vilket i sin tur betyder totalt anställningsstopp och detta i sin tur betyder att mitt vikariat inte kan förlängas.

På onsdag ska jag gå till arbetsförmedlingen och sälla mig till skaran av arbetslösa. På torsdag och fredag ska jag lata mig. Därefter ska jag söka efter jobb. Jag har två krav; fast anställning och roligt jobb. Det får ta den tid det tar för det är så jag vill ha det. Jag behöver trygghet. Jag är less på ovisshet.

Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!