15 januari 2012

Petite

Ni vet ju att vi kämpar på med vikt och mat. Det går framåt. Absolut. Frida är inte mager längre. Hon är bara lite liten. Petite, som det ju så fint heter. Petite och perfekt. 

Jag har dock några mål kvar. Sist jag skrev vad jag drömde om, då när jag längtade efter att Bella skulle få ge Frida välling så hände det ju väldigt snart efter. Jag chansar igen, tillber blogguden. Snälla, snälla, snälla. Jag skulle så gärna vilja att Frida växte ur treans blöjor. Jag skulle så gärna vilja att hennes midjemått ökar markant. Och att låren växer till sig lite.

Vi hade fyrans blöjor ett tag i höstas. För att vi ville. Men de läckte, vid de små låren. Det sluter ju inte tätt där. Det är lite för tanigt. Jag gjorde ett försök nu efter jul. Det resulterade i att jag fick gå och leta efter bajsfläckar i halva huset eftersom det, fortfarande, läckte ut vid låren. Viktmässigt borde hon ju passa i fyran men det stämmer visst inte med verkligheten. Jag får gå upp på våning 6 på jobbet och ta mig ett snack med produktutvecklarna där...  
Det lilla fina i kråksången är att treans blöjor är snäppet billigare. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!