3 februari 2012

Att låna

I tisdags berättade jag för Bella att det var sista dagen på mitt jobb. Hon tittade länge på mig, funderade och sa: "Men mamma! Älskar du inte ditt jobb???!" Jag svarade att: "Jo, det gör jag verkligen men jag får inte vara kvar längre. Jag hade bara ett vikariat." Bella funderade lite och jag såg att hon inte riktigt visste vad ett vikariat var. "Jag har fått låna det här jobbet, men det är egentligen någon annans jobb. Och nu har hon kommit tillbaka och då måste jag lämna tillbaka det till henne." Det verkade som att det var en förklaring som hon kunde ta till sig och vi pratade en stund om att låna och lämna tillbaka. Det är så roligt just när man får låna den där fantastiska leksaken och så tråkigt när man måste lämna tillbaka den. Nästa gång ska jag vara den som lånar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!