8 februari 2012

Brrrr...

Frida fryser väldigt lätt. Jag vet, alla barn blir iskalla om händer och fötter. Få tycker att det är jobbigt, det är liksom värt det bara man får känna på isen, gräva i snön, balta med vatten... Frida vill också vara utan vantar, såklart. Men på grund av hjärtat så har hon sämre blodcirkulation och hon blir så kall, så kall. Trots ullunderställ, extra lager, fleeceoverall, raggsockor och tjockoverall fryser hon ibland så hon gråter. När vi kommer in får vi spola händer och fötter i varmt vatten en lång stund. Eller ta ett bad.

Hon blir ju inte sjuk av att frysa men hon gillar det inte. Inte jag heller. Har du några bra tips på kläder eller annat? Jag funderar på små handledsvärmare, det borde väl vara bra? Jag är inte så händig med sådant men det borde väl funka att klippa hål i en liten strumpa och sy ihop? Andra tips? Det finns säkert andra fryslortar där ute! :)

4 kommentarer:

  1. Ett par torgvantar kanske fungerar? Bara att klippa av fingrarna från ett par fingervantar med långt skaft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé! Vet du var man kan hitta små vantar med långt skaft?

      Radera
  2. Hur långa vill du ha dem? Och hur smal hand har hon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. mätte handleden och den var 11 cm i omkrets, från handled upp till just under armbågen var det 9 cm. Typ :)

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!