23 februari 2012

Inte roligt alls

Igår var det dags för Crom Clearance undersökning på Barnfysiologen på Östra. Det var ingen rolig undersökning alls. Frida var helt förtvivlad från att plåstren för bedövningssalvan skulle tas bort tills att vi tog bort plåstret från armvecket när vi kom hem.

Bella var med också och hon tyckte att det var väldigt jobbigt att se Frida ledsen. Tur att makeN var med så att vi kunde turas om att vara med Frida och leka med Bella. Lekterapin på Östra är förresten fantastisk, både för stor och liten.

Undersökningen gick till så att Frida fick en plastslang i armvecket som de tog blodprover ur vid sex tillfällen. Detta för att se hur fort njuren renar blodet från spårämnet. Undersökningen tog ett par timmar så vi fick tid att fika och leka med Bella mellan kontrollerna, och trösta filuren. Varje gång vi kom in i rummet där de tog blodproverna blev Frida väldigt ledsen och klamrade sig fast vid mig så hårt, så hårt. Efter den andra kontrollen var hon helt i från sig och jag kunde inte ens vända på henne i famnen. Hon grät och grät och höll fast i mig om halsen, snyftade mig i halsgropen och aaaj vad det gjorde ont i mammahjärtat. Till slut lugnade hon sig och somnade i min famn. Hon sov en halvtimme tills hon blev väckt för nästa kontroll. Lilla, tåliga skrutt.

Trots skräcken och gråten så lät hon ändå sköterskan göra det hon skulle. Min lilla filur, du är så tålig och tapper. Lilla älskade hjärtat.

6 kommentarer:

  1. åh, jag blir alldeles tårögd... tåliga, modiga Frida! (och förstår att det värkte i hjärtat!)

    SvaraRadera
  2. tufft. hoppas på bra resultat nu. KRAM Jessica

    SvaraRadera
  3. Ja det krampar om mitt mammahjärta också när jag läser detta. Hoppas att det resultaten blir bra!

    SvaraRadera
  4. aj, aj, aj! hoppas resultaten kommer snart och att de är bra.

    SvaraRadera
  5. Men hua :( Det är fruktansvärt när ens barn är så förtvivlad och man inte kan få det dumma att försvinna. Stackars lilla Frida som får genomgå så mycket.

    SvaraRadera
  6. Ja usch vad jobbigt det där är. När det var som värst blev P jätteledsen bara av att gå in på toaletten på biblioteket. Små, sterila, kaklade rum. Skönt att ni gjort den här vändan.

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!