28 februari 2012

Njuren & co

Vi fick brev från njurläkaren idag. Tydligen har Frida "en viss njurfunktionsnedsättning även om den är måttlig". Vi kommer att få en kallelse till urinvägsmottagningen inom någon månad och då få veta mer vad det här betyder och hur de kommer att följa upp det.

Jag hade så klart hoppats att allt skulle se bra ut, vara normalt. Jag hade faktiskt trott att allt skulle vara bra.

Jag är lite orolig, men bara lite. Än så länge. Jag hoppas att jag kan släppa det tills vi får träffa läkaren och får mer information. Jag hoppas att jag kan låta bli att dra förhastade slutsatser om dialys, transplantationer och vad man nu gör med knasiga njurar. Det hade ju varit skönt att ha den där andra njuren nu. Fungerande alltså.

För övrigt fick Frida (falsk) krupp i natt och var vaken någon timme. Det höll i sig ganska länge men hon lyckades somna om ganska fort. För min del var det lite värre. Båda tjejerna har varit hemma idag och Bella lät mig sova medan Frida sov, så nu är jag väl i fas igen.

Förutom det så är Bella just nu i en fas där hon är väldigt ängslig... hon vill hela tiden veta var vi är (även i huset), vi måste säga till om vi går ut 3 m och hämtar posten, det går inte att lämna henne kvar i bilen för att springa in och hämta något, hon vill inte gå på dagis, hon vill bara vara med mig. Och så har hon börjat fundera över döden... Kanske att det har med saken att göra. Vi pratar om det i alla fall och vi läser böcker om det.

I övrigt har jag väl inte så mycket att klaga på.

2 kommentarer:

  1. Typiskt att det inte var 100% med njuren. Håller tummarna att det ändå är så lite att det "inte märks" :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter bra, det hoppas vi på. :) Kram!

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!