8 februari 2012

Överflöd

Okej. Jag förstår. Frida kommer inte att äta gröt. Det spelar ingen roll vilken gröt jag köper, hon gillar inte gröt. Hur kan man inte gilla gröt? She's crazy, that one! 
Det spelar tydligen inte heller någon roll hur tallriken ser ut. Detta är ett axplock av alla olika sorter jag köpt för att få ungen att äta. Det hjälpte inte heller. Eller, kanske att det var kattmatsskålen som gjorde susen? 
För att inte tala om alla olika sorters skedar, flaskor och muggar vi har. Det är överflöd. Jag gillar inte överflöd. Egentligen. Jag tycker att det är bättre med en bra grej än tio bra grejer... Egentligen. Den där ungen alltså. Allt hon har fått mig att göra och köpa. 

Om det är någon som har panik och vill prova olika sorters gröt, tallrikar, muggar, bestick, flaskor... så har jag ett gäng över. Det är bara att komma och hämta. :)

5 kommentarer:

  1. Oj vad jag känner igen mig. Så många skedar vi har hemma som ratats en efter en. Så många muggar, så många nappflaskor.

    En dag åkte jag och köpte en barnmatsburk av varje av alla sorter de hade på maxi. De hade många sorter. Jag kom hem fattig i plånboken men rik i hjärtat för nu skulle det lyckas. Någon sort måste hon tycka om.
    Hon ratade alla vi testade. Till slut packade jag ner alla brukar i en stor kasse och gav till en vän.

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag också känner igen mig. Senaste meningslösa inköpet är en tuggpåse. Som man ska ha mat i så de käner smak men inte får nåt i sig. Men den åker bara i golvet... Idag började jag nästan gråta när jag passerade förbi barnmatshyllan på Ica. Gick förbi den tomhänt idag. Ingen idé liksom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tuggpåsen har vi med testat. Totalt menlöst.
      Snart får det ta och vända för er.

      Jessica

      Radera
  3. Har ni testat vanlig havregrynsgröt? P lade av med all barngröt helt plötsligt men älskar havregrynsgröt. K å andra sidan lade bara plötsligt av med sin älskade barngröt en dag och ratar all gröt sedan dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh yes, och vi har även provat mannagrynsgröt, majsgröt, bovetegröt, risgröt, gröt på burk, yoghurtgröt, risgrynsgröt... kan ha glömt ngn variant men jag tror att vi kan säga att vi har provat det mesta :) Så F håller nog med K att gröt är onödigt.

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!