5 mars 2012

Dubbla budskap

Följande dialoger utspelade sig i skidbacken helgen:

Jag: Bella, vill du ha skidglasögonen på dig?
Bella: Ska du ha det?
Jag: Ja, det ska jag. 
Bella: Ska Ludde ha det? 
Jag: Det vet jag inte men du måste känna efter hur DU vill ha det. Det spelar ingen roll vad andra gör. Det viktiga är att du vet vad DU vill.
(just då åker Ludde förbi utan glasögon)
Bella: Äsch. Jag vill inte ha!

En stund senare...
Jag: Bella, vill du prova att åka liften själv?
Bella: Nej, inte än! Vi har ju sagt att jag ska säga till när jag vill det!
Jag: Ja, jag vet men jag tänkte att Ludde åker ju liften själv.

Det vill säga; när det passar mamman så får man jämföra, men inte annars... Herreminje! Det är inte lätt att vara varken barn eller förälder men ganska roligt! :)

För övrigt hade vi en helt fantastisk dag i skidbacken. Bella lärde sig att åka skidor, och efter ett tag åkte hon även liften själv. Och som hon åkte, om och om och om igen. Upp och ner, upp och ner... Jag var helt slut men Bella, hon bara åkte och åkte. Och skrattade."Jag ääälskar att åka skidor mamma! Ska vi göra det imorgon också??!" 


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och vad kul att Bella kan åka skidor så bra!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med utförsåkning tillsammans med barnen! Var åker ni? Kram

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!