17 mars 2012

Noel

Jag är jätteglad för alla påhälsningar i förra inlägget. Fortsätt gärna presentera er :)

Idag tänker jag dock mest bara på kämpen Noel. Noel är son till en av mina äldsta vänner, JoHo. Noel var lite förkyld, hade lite feber, fick lite mer feber. Familjen var i Sunne på semester men föräldrarna åkte in til Karlstads sjukhus. Det visade sig att Noel hade dubbelsidig lunginflammation. Han fick antibiotika. Läget var stabilt men sen blev Noel sämre. De hittade en utgjutning i lungsäcken och läget blev ännu sämre. Efter ett par dygn på intensiven i Karlstad blev de igår kväll transporterade till Barn-IVA på Astrid Lindgrens sjukhus. Just nu ligger Noel nedsövd och i respirator och kämpar. Som han kämpar.

Så idag tycker jag att vi skickar all kraft till Noel så att han snabbt blir frisk igen. Ett skepp kommer lastat med: Kraft, kramar, tummar, hopp och tankar.

Vill du läsa om Noel gör du det här: http://snartvuxen.blogspot.se/

5 kommentarer:

  1. Anna!! Nu grinar jag (igen) Fina du! Och ja, han ÄR em kämpe, han kommer kämpa sig frisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grina is da shit! Jag grinar för Noel och för det som var med Frida. Grina och kämpa - det är vardagsmat emellanåt. kram

      Radera
  2. Jag har två vänner som just nu också har barn som kämpar. Mitt hjärta går sönder för alla barn som måste kämpa.

    Jag har ingen direkt tro och brukar inte be men igår bad jag till alla gudar jag kunde komma på.

    SvaraRadera
  3. Ja nu kom det ju lite tårar för Noel. Ska också be och hålla alla tummar och tår som bara går.

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!