12 mars 2012

Status quo

Frida hade inte gått ned i vikt. Men hon hade inte heller gått upp. Vikten stod på samma som för en månad sedan när vi vägde på bvc, dvs 9,125 kg. Dietisten tyckte dock att det var helt okej eftersom Frida fortfarande låg på -3 kurvan. "Frida verkar ha bestämt sig för att -3 är hennes kurva, även om vi tycker att hon borde följa högre kurvor eftersom ni är så långa." Insikt och klarspråk. Vi andades ut. När vi såg vågen stanna på samma som för en månad sedan tänkte vi såklart på Signe. Svårt att låta bli. Vi slapp i alla fall skriva matdagbok, något jag hade planerat att säga ifrån hur som helst. Det ger inget annat än negativ stress.

Jag frågade om vi kunde slippa 334:an men i så fall måste vi träffa en läkare först, som vill skriva ut oss. Sköterskan skulle boka in det, efter påsk någon gång. Med ny läkare. Vi hoppas att de fattar att de inte kan göra något för oss.

Syremättnaden låg som förväntat på 94-96% vilket är helt normalt och vad vi trott eftersom det är svårt att pricka in en dipp. Jag vill ju egentligen bara veta om jag behöver oroa mig eller inte men det är ingen som kan svara på det... vilket i sig är oroande. Sköterskan skulle prata med läkaren och så får vi se vad som händer.

1 kommentar:

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!