3 april 2012

Dialog - Frida & Bella

Frida har verkligen ökat på sin vokabulär på sistone och vi får en hel del fniss. I slutet på bilresan var båda barnen ganska uttråkade. Bella blev irriterad på mig för något och petade/slog/puttade till mig på armen. Det var ingen stor grej så jag sa inget, men det behövdes inte för det visade sig att filuren var rena rama försvarsadvokaten.
Frida: Nej Bella! Inte lå mamma!
Bella (argt): Jag slog inte!!!
F: Jo-ho!! Inte lå mamma, Bella!
B (skriker): Jag slog inte säger jag!
F (bestämt): Sch! Tyst Bella!
B: Arrrgh! Nä-hä!!
F: Jo-ho!! Inte lå mamma!

Så höll de på ett tag. Lillasyster satt säkert i bilstolen längst fram i bilen, utom räckhåll för storasyster. Då går det bra att morska upp sig. MakeN och jag satt paffa och försökte dölja vårt fnissande.

2 kommentarer:

  1. Bara inte Bella inspireras av Bulten i Bo, då kan bilresan urarta helt! Jag syftar på den där karaktären i en Emilrulle :-)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!