25 april 2012

Jåppet

Det verkar som att vissa oroar sig för mig och mitt nya jobb. Att jag inte förstår, inte kan och inte vet vad jag ska göra.

Det behöver ni inte oroa er för. Det är så för mig bara. Och hur skulle jag egentligen kunna veta något om ett jobb jag aldrig gjort tidigare? Visserligen kör jag gärna bilar men att förstå vad en roominess envelope är, det är något jag precis börjar få ett hum om. Och var SRP:n sitter i VC192:an, det har jag ingen aning om. Men jag vet lite mer nu än när jag började. Tyvärr börjar jag också förstå hur mycket jag inte vet. Hur mycket jag inte kan.

För mig brukar det vara ett litet härligt helvete de första månaderna... Gradvis lär jag mig vad jag ska fråga om och vem jag ska fråga, nästa fas brukar vara att förstå svaren på frågorna och så till sist kommer den där dagen, då jag får en fråga - som jag vet svaret på! Och det, det är en milstolpe som jag har en bit kvar till. Och som jag längtar efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!