11 april 2012

Matuppdatering

Jag håller på och jobbar med en ny flik som ska innehålla mer om Frida & mat(problem)en. Länkar till inlägg och beskrivning av vad som hänt och vad vi gjort. Typ. 

Hur som helst. Jag måste också skriva att just nu går det väldigt, väldigt, väldigt bra. Frida gillar mat, hon gillar godis, hon gillar frukt och hon gillar att äta. Vissa konsistenser funkar fortfarande mindre bra och hon har ett bordsskick som kan skrämma vem som helst... men hon äter och hon rundar på sig. Jag tycker att både armar och lår har blivit mjukare, det är inte bara smaaaalt och hårt längre.

Vi reflekterar inte längre så mycket över hur mycket hon äter men vi pratar fortfarande om det. Typ "idag har Frida ätit väldigt bra/mindre bra/..." Men vi konstaterar mer. Vi reflekterar inte längre. Vi funderar inte på vad vi ska prova imorgon. Vi får inte längre panik om yoggin är slut. 

Frida styr fortfarande veckomatsedel till stor del. Vi äter ofta korv, makaroner, spaghetti, pannkaka, omelett och sådant som vi vet att hon (oftast) gillar. Hojtar hon att hon vill ha yoggi fast maten är klar om 30 min så får hon fortfarande yoggin bums. Och vi blir fortfarande glada när hon gastar efter nutella, vilket hon gör i perioder.

*knack, knack, ta i trä* (kan inte skriva ett sådant här inlägg utan att göra det... det kan vända fort och som sagt på torsdag ska vi till Gastro och man vet aldrig vad de har för idéer, eller vad vågen visar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!