10 april 2012

Mediciner

Ibland. Då och då. Speciellt på kvällen. Händer det att jag önskar att jag hade två friska barn. Helt friska alltså. Som inte behöver medicineras. Ingen medicin alls. Två barn som får sin kvällsmat, tandborstning och saga. Bara det. Ingen medicin.

Det är trots allt en liten stress att komma ihåg. Det är väldigt sällan vi glömmer att ge Frida hennes mediciner. Det är ganska ofta som vi glömmer bort att ge Bella sin medicin. Speciellt när hon inte rosslar. Som nu. När hon är frisk. Fast sjuk. 

Det går nästan alltid väldigt bra att ge medicinen. Absolut. De är så vana båda två. Det är ju deras vardag. Deras normala. Men även när det går bra så kan jag önska och drömma... och ibland unnar jag mig att vara lite avundsjuk också. På alla er som inte behöver bekymra er om just mediciner. Så det så. 

------------------
Edit:
Imorse vaknade en förkyld Bella. Det vill säga, i morse blev det tre medicineringar för henne, i stället för en som det brukar vara. Hej å hå. 

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Du FÅR vara lite avis. Jag tycker att det räcker med stressen nu - de här tio dagarna - när vi medicinerar Noel tre gånger/dag...

    ...men som du skriver. Det är barnens vardag. De vet inget annat. bra ju!

    SvaraRadera
  2. Det är bra att få en påminnelse för oss som inte behöver ge mediciner att det är bra. Jag tycker det är fullt upp att komma ihåg att båda ska borsta tänderna. Dåligt av mig att tänka så känner jag nu.
    /C

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!