29 maj 2012

Ofas

Jag har för tillfället känslan av att ligga efter. Jag hinner inte riktigt med. Det samlas på hög. Jag gräver i ena änden och lägger upp det på den andra. Det är små saker men många. Kläder ska packas upp. Jag vet, det kan vänta. Sist fick det vänta tills vi skulle åka bort igen. Vet inte om det var någon förenkling egentligen eftersom jag inte riktigt kom ihåg vad jag packat och vädret inte var det samma. Hur som helst, det måste göras. Det ska veckohandlas. Pärlorna som ligger utströdda över hela golvet i lekrummet borde dammsugas upp. Räkningar ska betalas. Posthögen på köksbordet borde sorteras. Igår gick dessutom diskmaskinen sönder så vi måste diska också. Och klippa gräset. Och så vill jag ju umgås med barnen. Och mannen. Jobbet vill umgås med mig. Jag vet. Det är vardagen. Ibland flyter allt på och är som det är. Ibland hamnar man i ofas och då blir allt lite krångligare.

Tur att jag har haft ont i halsen och inte kunnat träna på en vecka... för det hade jag ändå inte hunnit med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!