1 juni 2012

Gul Morgon - första exemplaren

Igår på jobbet fick jag ett sms "Ditt paket från Boss reklam kan nu hämtas på ....". Det pirrade till i hela kroppen och jag sprack upp i ett leende. Vår första version av GUL MORGON har tryckts upp och var redo att hämtas.

Det är en väldigt liten upplaga och vi betalar för den själva. Vi har tänkt skicka exemplar till några förlag - håll tummarna! Boken riktar sig till barn i åldern 1-3 år. Lite som Max-och Vem-böckerna, med enkla meningar och fina illustrationer. Förhoppningsvis lite igenkänningsfaktor för föräldrarna också. 

Om det är någon som vill köpa ett exemplar till självkostnadspris, 60 kronor, så maila mig (anna[at]ballabarn.se). Första upplagan är dessutom unik med ett skrivfel... Jag är verkligen en sådan som ser alla andras skriv/stavfel - och anmärker högt och ljudligt på det... Nu får jag lägga mig platt och bara inse att jag tydligen också är mänsklig. Skitjobbig insikt förstås. 

Första utkastet skrev jag för nästan fem år sedan. En nära väns barn fyllde 1 år och jag skrev boken till honom. Min tanke var att makeN skulle rita. Vi delade tydligen inte den tanken :) När jag sen lärde känna Annie pratade vi om att det skulle vara kul att göra en bok ihop. Jag grävde fram manuset och hon satte sig hemma en kväll och fixade ihop ett gäng bilder. Vi har sen finjusterat tillsammans och här är resultatet. 

Frida älskar meningen "Lilla Bus ställer sig upp och studsar lite". Varje gång (alltså - varje gång) måste hon ställa sig upp och studsa lite. 

Annie har många strängar på sin lyra, även hon. Vill du läsa mer om Annie och hennes förehavande gör du det på www.anniethorburn.se

3 kommentarer:

  1. Så häftigt! Och driftigt! Jag vill köpa, ska slänga iväg ett mail omgående :D

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå köpa!! Spännande och kul!! Stolt över dig lillasyster!
    Kramisar till er alla

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag vill beställa ett signerat ex, går det bra?

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!