4 juni 2012

Undantag.

Det har varit lite frustrerat här idag. Och i torsdags och fredags. Och kommer så vara imorgon. Frida har nämligen kräkts på dagis. I torsdags. I morse. Det betyder att hon inte är välkommen tillbaka på 48 timmar. Och att Bella också måste vara hemma. Fast alla är friska.

Ni som har hängt med ett tag vet ju att Frida kan kräkas. Hon kan kräkas så det står härliga till. Hon kan kräkas lite grann eller tömma hela magen. Hon kan kräkas ibland eller hela tiden. Men hon är inte magsjuk. Hon har inte vinterkräksjuka. Hon har inte maginfluensa.

Troligen är hon lite förstoppad. Dessutom har hon varit förkyld med hosta, slem och snor i flera veckor nu. Det i kombination kan ge kräkning(ar). Och det gör det tydligen. Men inte hemma, bara på dagis.

Jag förstår. Jag förstår att man måste ha en policy - p o l i c y. Självklart. Men jag skulle gärna vilja att Frida kunde få vara ett undantag till policyn. Jag gillar själv att vara undantag. Jag tycker ofta att jag har rätt till olika saker, som jag egentligen inte alls har rätt till. I alla fall inte mer än andra. Men på något sätt brukar det bli som jag vill. Som t ex att jag lyckades få tillgodo-kvitto på en mössa jag lämnade tillbaka i förra veckan och som jag köpte för fyra månader sen. Fast affären bara har öppet köp/bytesrätt i 14 dagar. Jag fick lite skäll av butiksbiträdet men jag fick ändå mitt kvitto. Kort sagt. Jag vill ha det på mitt sätt.

Det lutar ju inte åt att det blir så i det här fallet. Frida och Bella får vara hemma, fullt friska, imorgon också. Visst har vi haft en mysig dag med bullbak, soffhäng, simskola och kojbygge. Men ändå. Det är ju ändå inte rätt.
Förresten så jobbar jag på att få ett "kräkintyg" från Östra. Så hoppet finns fortfarande. Undantag. Ett fint ord tycker jag. 

1 kommentar:

  1. Hi hi... "Kräkintyg". Nu när vi snart äntligen slipper dagisintyget kommer du med ett nytt.

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!