18 juli 2012

Backi-jone

Frida har fått en riktig favorit. Makaroner. Eller backi-jone som hon säger. Hon vill ha det till frukost, lunch, middag och mellis. Vi försöker locka med glass och annat gott men det är backi-jone hon vill ha. Så det får hon.

Jag tycker förresten att hon är så rund och god nu. Tjocka kinder. Mjuka armar. Nypvänliga lår. Tänk vad lite vägning kan göra susen emellanåt. ;)

För övrigt tränade Frida på att säga hela sitt namn igår. Med mellannamn och efternamn. Hon härmade det jag sa och efter några gånger frågade jag "Vad heter du?"
F: Ja hetä...
Hon såg att jag skulle hjälpa till och mima och ropade "Nej mamma! Stilla!" så jag tystnade.
F: Ja hetä... (suckar) Va hetä ja, mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!