3 juli 2012

Sen.

Ibland är det bra att göra saker på en gång, för det mesta. Men ibland är det faktiskt också bra att göra det sen. Jobbsaker till exempel. Duktig flicka som jag är, så tänker jag att "jag sitter kvar ngn timma till idag och gör klart det här, så kan jag ta det lite lugnare imorgon och kanske komma i kapp på allt annat". Så jag sitter kvar. Och när morgondagen kommer är antingen dagen fullspäckad med möten eller så får jag nya punkter att ta tag i. Det där med "sen" och "lugnare" funkar liksom inte. Det blir aldrig något "sen" eller "färdigt". Det enda som händer är att jag missar en timme med familjen. Missar träning. Blir trött och sur. Det är urbota dumt, korkat och rubbat. Men ändå lär jag mig visst inte. Jag sitter kvar och gör färdigt.

Fast i fredags. Då smet jag efter halva dagen. Tog ut ett gäng komptimmar. Träffade bästa Myran, besökte loppis och plockade jordgubbar på självplock, drack olika sorters drinkar och hade syjunta mitt i natten. Och fnissade. Och pratade dalmål. Det hänger liksom ihop - fniss, dalmål och en myra. En väldigt bra fredag.

5 kommentarer:

  1. Själv har jag tagit tag i mitt "jag får aldrig något gjort" på jobbet, blivit coachad av en duktig kollega hur man ska planera, prioritera, strukturera OCH (mycket viktigt) ta till vara på allt som man gör så att man kan se att man visst får saker gjorda! Allt i ett fiffigt litet excelark som jag påhittigt nog har döpt till ToDo.
    Idag ominstallerades min dator, det gick fantastiskt bra, alla program fungerade, inga filer försvann i cyberrymden. Förutom ToDo.xls då.

    SvaraRadera
  2. Just det- Bra smitet! Det borde man göra oftare!

    SvaraRadera
  3. Anna en stolsrullning bort5 juli 2012 22:16

    Anna! Man blir aldrig klar på det där jobbet! Här är en som ständigt har dåligt samvete för att jag är hemma med familjen för lite och jobbar för lite och tränar för lite och sover för lite. Vi kanske borde jobba på ett såntdär magiskt todo.xls? Skulle behöva kursen Malin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag lär mig det å det snaraste! Alltså - att man aldrig blir klar... Ett magiskt excelark is da shit. Malin! Hur gör vi?

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!