7 juli 2012

VAB

I onsdags ringde dagis och meddelade att Frida klagade över huvudvärk och var allmänt hängig. MakeN hämtade hem ungarna och Fridas temp visade sig ligga på 39,5. 

På torsdagen vabbade jag. Frida var piggare, tempen låg strax över 38 och hon var i princip som vanligt. Vi hade en väldigt fin dag hemma, tjejerna och jag. Utetemperaturen var bikinivänlig och solen var behagligt närvarande. När Frida sov middag låg jag på solbädden, i skuggan av äppelträdet och läste bok & slumrade. Bella spelade iPad i solstolen bredvid. Vi åt frukost, lunch och middag på altanen. Bella och jag tog ett dopp i närliggande sjön. Frida nöjde sig med att doppa tårna och att kissa en skvätt. 

Det var en av de finaste och bästa dagarna på länge. Ibland är det minsann en ynnest att få vabba :)



Igår blev tempen högre igen, 40,0 och Frida klagar över att hon har ont i snippan. Det svider, säger hon. Vi gissar på urinvägsinfektion och urinprov har lämnats, men det dröjer med svaret. Imorse var tempen nere på 37,5 men nu efter vilan är den uppe i nästan 39 igen. Aptiten... ja, den är väl på rymmen förstås men idag har det i alla fall slunkit ner lite välling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!