28 augusti 2012

Fast i vinkelvolten.

Det där med att göra allt på en gång. I söndags kom jag på mig själv med följande:

Jag sitter vid datorn och ska betala en räkning, går ner för att hämta kortet som behövs till bankdosan, när jag kommer ner i hallen och ser bilnycklarna kommer jag på att plånboken ligger kvar i bilen sen gårdagen, på väg till bilen går jag genom tvättstugan, ser att lakanen ligger kvar halvvägs ut ur tvättmaskinen, tänker lägga in dem i tumlaren men ser då luddet och kommer på att det var ju det jag skulle göra förut men som jag blev avbruten i av något annat,  när jag är på väg ut i köket för att hämta papper att torka upp luddet med (inne i maskinen) snubblar jag nästan över ikea-kassen med tvätten som ska hängas, jag glömmer bort pappret till tumlaren och går i stället upp för att hänga tvätt, efter lite hängande ser jag datorn och kommer då på att jag skulle på att betala räkningar och att jag egentligen gått ner för att hämta bilnyckeln, på väg ner igen fastnar jag återigen i tvättstugan, eftersom lakanet fortfarande hänger ut ur maskinen, ja, just det! tänker jag och går och hämtar det där pappret i köket, när jag torkat ut luddet så inser jag att kompressorn i tumlaren måste sköljas ur (det är därför det är ludd i maskinen) så jag gör det också, när det är klart kommer jag på att just det, jag höll ju på att hänga tvätt! så jag går upp och hänger lite mera tvätt, tills jag återigen ser datorn och kommer på just det! räkningarna! nu går jag med målmedvetna kliv ner i hallen, tar bilnycklarna och hämtar plånboken, och om jag sedan fick räkningarna betalda och tvätten hängd är en helt annan historia men idag när jag återigen passerade tvättstugan såg jag att lakanen låg kvar i tvättmaskinen, och där ligger de än...

håhåjaja. it's fun being me.

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig. Man kan bli galen för mindre. Ända fördelen möjligen är att det ger vardagsmotion. :-)

    SvaraRadera
  2. honenstolsrullningbort31 augusti 2012 07:49

    Hihihi, man skulle vara en bläckfisk...

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!